NWO

Neuromarketing – w jaki sposób wielkie korporacje wywierają wpływ na klientów

ADVERTISEMENT

Firmy korzystają ze zdobyczy neurologii, np. rezonansu magnetycznego czy EEG. Wywieranie wpływu na mózg w celach handlowych to neuromarketing.

Dziennikarze śledczy francuskiej telewizji publicznej dotarli do naukowców i firm, które zajmują się tego typu badaniami dla wielkich korporacji, m.in. dla najbardziej znanej sieci fast foodów obecnej również w naszym kraju. Film ujawnia, że dzięki tego typu badaniom firmy mogą wpływać nie tylko na to w jaki sposób postrzegamy dany towar i czy go zauważymy na półkach sklepowych, ale również jakie reakcje wywołują w ludzkim mózgu dane skojarzenia, jaka jest reakcja naszego mózgu na dany produkt, logo, elementy reklamy telewizyjnej. Dzięki tym informacjom wielkie korporacje mogą jeszcze skuteczniej wpływać na podejmowane przez nas decyzje podczas robienia zakupów, ale również uzależniać nas od danej marki.

Manipulacja działa na wszystkie nasze zmysły. To nie tylko wzrok, słuch, ale również zapach. Skala tego procederu tak naprawdę nie jest znana, a korporacje oficjalnie odcinają się od tego typu praktyk, nawet jak zostaną złapane przez dziennikarzy za rękę. Wg francuskich dziennikarzy z tego typu badań oddziaływania na „podświadomość” korzystają m.in. takie firmy jak McDonalds, Hewlett Packard, Google czy Microsoft.